منشور اخلاقی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 ما اعضاء پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری که نقش حاکمیتی پژوهش، تولید علم، ارتقاء سرمایه­ های فکری و ارائه خدمات تخصصی در حوزه­ های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را ایفا می ­نماید، با اتکاء به نگرش توحیدی و جلب رضای الهی تمام تلاش خود را در راستای ادای هر چه بهتر مسئولیت های پژوهشی و وظایف اداری و قانونی با در نظر داشتن اصول احترام به قانون مداری و تکیه بر باورها و ارزش‌های اسلامی، عدالت، قانون و منافع ملی و با اعتقاد راسخ بر این که حفاظت و پاسداری از میراث فرهنگی و احیاء هنرهای سنتی به عنوان هویت و سرمایه ملی و بستر ساز توسعه گردشگری است، خود را ملزم به‌ رعایت مفاد زیر می‌دانیم :

- در راستای کشف حقیقت و وفاداری به آن تلاش نموده و در این مسیر از هر گونه پنهان سازی حقیقت دوری نمائیم.

- با رعایت امانت، اعتماد و احترام در انجام پژوهش­ها و سایر امور محوله از جعل، سرقت علمی و تحریف پرهیز کنیم و در انجام پژوهش به دور از هر گونه جانب داری علمی و غیر علمی، رفتار می­ نمائیم.

- از انتشار غیر اخلاقی نتایج پژوهش­ ها به صورت موازی، همپوشان و چندگانه و افشای اطلاعات طبقه ­بندی شده، پرهیز می­ نماییم.

- ضمن التزام به رعایت کامل حقوق پژوهشگران و پژوهیدگان ( انسان، حیوان، نبات و سایر صاحبان حق)، بر رعایت کامل حقوق مادی و معنوی پژوهشگاه و تمامی همکاران داخل و خارج از پژوهشگاه تعهد می ­نماییم.

- رواج دانش و اشاعه نتایج پژوهش ها و انتقال آن به همکاران علمی به غیر از مواردی که منع قانونی دارند را سرلوح رفتار و عملکرد خویش قرار خواهیم داد.

- نسبت به پژوهشگاه، اهداف، ماموریت­ها و ضوابط آن متعهد و وفادار هستیم و تمام توان خود را برای انجام صحیح وظایف و مسئولیت­های شغلی و سازمانی به کار می­گیریم.َ

- منابع و دارایی­های مالی و غیرمالی پژوهشگاه به عنوان سرمایه ­های کشور و به رسم امانت در اختیار ما قرار داده شده است و اقتضای امانتداری، التزام به بهره­ وری در استفاده از این دارایی­ها برای خدمت­ رسانی می ­باشد.

- با رعایت و اجرای موازین شایسته سالاری به تحقق بهره­ وری، خلاقیت، نوآوری و بهبود مستمر پژوهشگاه مساعدت می ­نماییم.

- از آنجا که تدوین همه امور و فعالیت­ها در پژوهشگاه، از طراحی فرآیند تا اجرای عملیات، متکی بر نگرش وضوح و شفافیت است، دسترسی همگانی به اطلاعات مورد نیاز، در چارچوب قانون را امری بدیهی ومسلم می­ انگاریم.

- انگیزه و التزام به انجام امور و وظایف از طریق مشارکت با نهادهای دولتی و مردمی داشته و از تلاش در جهت مردمی سازی فعالیت­های مرتبط با میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری دریغ نمی­کنیم.

- ضمن قبول مسئولیت انجام امور جاری خود، در برابر مردم و مراجع ذی‌صلاح پاسخگو می­باشیم.

- از اختیارات و جایگاه شغلی و سازمانی خود در جهت منافع شخصی یا گروهی خاص استفاده نمی‌نماییم و اختیارات شغلی را فقط برای تحقق اهداف پژوهشگاه و ایفای وظایف شغلی، مورد استفاده قرار می­دهیم .

     

ما 148 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

تماس با ما

تماس با ما

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری :

تهران – میدان امام خمینی - خ سی تیر- روبروی ساختمان موزه ملی

 شرکت طراح سیستم دانا :  44963782 (021)

                                    44963783 (021)

همراه  طراح سيستم دانا :   09054557511 

 

 

 

كليه حقوق مادی و معنوی سایت مرکز آموزش مجازی میراث متعلق به پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت طراح سیستم دانا می باشد